söndag 19 augusti 2012

Vem är jag?



Jag
Ann heter jag, är en ung kvinna i mina bästa år. Bor i en liten lägenhet i huvudstaden och lever ett slätstruket liv som många andra. Har en akademisk examen, som många skulle tycka var värdelös - men inte bryr jag mig om det. Jag ifrågasätter samhällets trångsynta normer om hur människor ska leva. Det vill säga: Man föds, döps, konfirmeras, studerar, hittar den rätta, gifter sig och får 2 barn, skaffar en villa, volvo och vove. Renoverarar kåken tills ekonomin havererar och äktenskapet håller på att gå åt skogen. Man ska spackla upp fisförnäma fasader som får en att framstå som den mest lyckade människa i hela världen. Fast inombords är det bara kaos - och det vet alla?. Nej fy fan säger jag bara! 

Ann är lite vrång och går sin egna väg. Gör som hon vill mest hela tiden vilket givetvis provocerar folk. Bryr mig inte om samhällets normer utan gör det som känns bäst för mig. Är ni inte lite avundsjuka på mig som vågar?!  

Bloggen
Kommer att skriva om "aktuella" ämnen som intresserar mig. Av min omgivning beskrivs jag som provocerande och inte alltid PK. Min blogg har jag skapat för att jag vill skriva om verkligheten som den är, enligt mig, och inte framställa den genom något rosa skimmer. Jag har ingen politisk färg, något ni kommer märka i bloggen.

Jag hoppas på att ni har många åsiker om det jag skriver. Bloggen är skapad för att väcka debatt!

Hej så länge!

/Ann




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar