lördag 10 november 2012

Sats – Josephines försvarstal

Katrin Zytomierska uttalande om Sats val av modell till en kampanj, har blivit omdebatterat på nätet. Modellen som varit föremål diskussionen, den helt vanliga svenska tjejen  Josephine som i dag är 34 år, skriver i resumé ett svar på Katrins påhopp.

Sveriges nya helgon (för många) Josephine berättar stolt att:
Jag är stor vän av att folk får se ut hur de vill. Jag har med min medverkan i kampanjen bara gått med på att stå för att jag är medlem på SATS och tränar där.

Och hon fortsätter sedan berätta om att hon tycker det är hemskt med denna utseendefixering som råder i samhället.   
Josephine. Samhället är som du säger utseendefixerat och det borde du ha tänkt på innan du ställde upp i kampanjen. Det är klart att människor kommer att bedöma dig efter ditt utseende när du är modell, trots att ditt eget syfte med din medverka i kampanjen endast var att stolsera med att du vad medlem i Sats.

Tror du att Katrin Zytomierska är den enda som höjde ett ögonbryn när de sett din bild?


Josephine i reklamen, hämtad från Aftonbladet.
 
 
Sats-modellen Josephine i dag. Bilden är hämtad från Resume. 
Läs gärna mitt blogginlägg : Mullig modell dålig reklam för Sats

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar